Roland DG Connect biedt uitgebreide operationele mogelijkheden

GR2-640/540 64" en 54" vinylsnijplotters

13 juni 2023 – De toonaangevende fabrikant van grootformaat inkjetprinters en printer/snijplotters, Roland DG, kondigt vandaag de lancering aan van de nieuwe Roland DG Connect abonnementsservice met drie belangrijke functies: Business Dashboard, Multi-User Function en Automated Backup.

Roland DG Connect is een cloud-gebaseerde verbonden dienst die werd ontwikkeld om een hogere waarde en bedrijfsgroei te bevorderen door een comfortabelere en stabielere werkomgeving te bieden, de efficiëntie van de workflow te verbeteren en de bedrijfsontwikkeling en rentabiliteit te verhogen.

Paul Willems, Product Management & Business Development Director voor EMEA: "Met Roland DG Connect kunnen we onze klanten sneller en proactiever ondersteunen. Het stelt gebruikers in staat om de status van hun machine eenvoudig te visualiseren, hun rendement te berekenen en snel media-outputprofielen te downloaden. Veel van onze klanten gebruiken deze oplossing nu al met succes en ondersteunen zo de groei van hun bedrijf."

Het 'Business Dashboard' biedt uitgebreide functionaliteit om tal van gegevens multidimensionaal te analyseren, zoals inktverbruik, printtijd, prints in vierkante meters en gebruikstijd. Hierdoor kunnen klanten snel gedetailleerde informatie op meerdere printers visualiseren.

Met de 'Multi-User Function' kunnen klanten informatie bekijken op apparaten die ze bezitten, maar waartoe ze geen fysieke toegang hebben. Het is een ideale functie voor bedrijven met apparaten verspreid over meerdere locaties. Dit kan nuttig zijn bij het opstellen van bedrijfsbrede ondernemingsplannen, het efficiëntier bestellen van inkt door het inktverbruik centraal te behren en een stabiele werking te realiseren door inzicht te krijgen in de status van het juiste onderhoud voor elk apparaat.

En last-but-not-least zorgt de functie 'Automated Backup' van VersaWorks RIP-software ervoor dat de print queue instellingen automatisch worden opgeslagen. Indien nodig zijn ze met één druk op de knop herstelbaar, waardoor weer soepel kan worden verder gewerkt na een storing van de pc, toevoeging of vervanging.

"Naarmate de consumentenbehoeften blijven diversifiëren en de trendcycli korter worden," vervolgt Paul Willems, "wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om tijdig unieke waarde te creëren en te leveren. In de printindustrie is on-demand printen met inkjetprinters gebruikelijk. Steeds meer klanten maken gebruik van verschillende soorten printers naast elkaar of installeren meerdere printers om de productiviteit te verhogen. Onder deze omstandigheden is het cruciaal geworden om te weten hoe printactiviteiten efficiënt en zonder verspilling kunnen worden uitgevoerd om als bedrijf concurrerend en duurzaam te werken."

"Met Roland DG Connect kunnen klanten belangrijke informatie over hun apparaten visualiseren. Dit geeft klanten een effectieve tool in handen om deze uitdagingen aan te gaan. We zullen steeds sneller nog meer functies aan deze oplossing toevoegen en een bijdrage leveren om nieuwe creatieve en zakelijke kansen voor onze klanten te realiseren."

Een campagne om de lancering van de abonnementsservice te vieren loopt tot eind december 2023. Gedurende deze periode profiteren klanten van speciale prijzen en een gratis proefperiode van een maand van de premiumversie.

Meer informatie over Roland DG Connect is te vinden op Roland DG Connect APP